МИХАИЛ ХАДЖИМИШЕВ И РУСЕНСКАТА ОПЕРА

Брой 4, Април 2012

 

 

25 години без именития български режисьор

Михаил Хаджимишев (1914 — 1987) бе сред водещите режисьори у нас от 50-те до края на 70-те години на ХХ век., време на истински разцвет на българския музикален театър. След Софийската опера, в която бе на щат от 40-те години до пенсионирането си, той работи най-много за Русенската опера. Три  години от живота си посвети на изграждането й, като постави 5 основни заглавия и подготви голям брой солисти. И петте му постановки се радваха на необикновено дълъг сценичен живот — особено  „Бохеми“(1951), „Риголето“ (1952) и „Тоска“ (1952), които се задържаха в афиша чак до средата на 70-те години. Солидно и логично построени в духа на най-добрите традиции,  те съхраниха  замисъла си през годините, при все че през тях минаха няколко поколения русенски певци, а и значителен брой наши и чужди гастрольори.

Михаил Хаджимишев  е роден на 19 юни 1914 г. в Боровец, в семейство на български дипломат и художничка (американка). Учи пиано, а след това и пеене при Михаил Попов. През 1937 г. е изпратен от баща си в Париж да учи право, но завършва тригодишния курс на Скола канторум, завръща се в България и попълва образованието си в Теат­рална студия на Боян Дановски (1938).  Учи пеене и при Михаил Попов от Софийската опера. После...


Ако имате регистрация в сайта, моля въведете своето потребителско име и парола.
За да прочетете цялата статия, трябва да сте абониран.


Моля, прочетете правилата за ползване на сайта!


Добави коментар


Защитен код
Обнови