„ОСКАР” 2020: НЕОЧАКВАНО ДОБРА ИЗНЕНАДА

Брой 1-2, януари-февруари 2020

„Паразит“

Най-добрият филм за изминалата година според американската филмова академия е южнокорейската лента „Паразит“. Той показва корена на злото в днешния свят – неолиберализма, създаващ „култура“ на самообвинение на работника, че е неудачник, което пък се превръща и в пречка за обща борба. Неочакваният избор на кинокритиците и огромната популярност на филма подсказват, че проблемите пред хората на труда са универсални и че задушаващият капитализъм вирее и се развива във всички части на света. 

Режисьорът Пон Джун Хо не набляга толкова на неравенствата при капитализма, колкото на цялостната деморализация на работниците при неолиберализма, пише Макс Балхорн в сп. Jacobin. Прожекторите са насочени към отнемане на достойнството на хората от работническата класа, тяхното самоуважение и обществено положение, тъй като нашата работа, както и целият ни живот стават все по-прекариатски заради грубата динамика на неолибералния капитализъм. „Паразит“ разкрива истинския образ на късния капитализъм, който кара хората...


Ако имате регистрация в сайта, моля въведете своето потребителско име и парола.
За да прочетете цялата статия, трябва да сте абониран.


Моля, прочетете правилата за ползване на сайта!


Добави коментар


Защитен код
Обнови